Saturday, May 29, 2010

My Japanese Song - Mother (僕の日本語の詩/歌ーお母さん)

Hi everyone,

Here is my next Japanese song .The song is about Mother. The reason why am writing songs in Japanese is it is another way of learning Japanese. From my point of view ,Yes, of course you can learn new vocabulary and also improve your creativity.  so guys what you say ? am right or wrong ?.
Here is my Poem

お母さん

世界中で一番の人は
あなただよ。
神を見たことがないけど
僕にとって神はあなただよ。

何度も私に教えたことを
聞かなかった
離れていた時にはっきり
わかったよ。

家に帰って来る時
笑顔で”お帰り”
いつも言ってくれるね.

失敗したとき、悲しい時、
気分が悪い時
僕のそばにいて
抱擁して(抱き締めて)キッスして
元気にしてくれるよ。

あなたのことを死ぬまで
忘れたくないよ。
僕の目でとったあなたの写真を
消えずにずっと守るよ。
愛は死ぬまで欲しいんだよ.


English

 Mother

The best person in all over the world is you.
I have never seen God but
for me the God is you.

 I was not heard
 what you have taught(told) so many times.
I understood clearly when I am away from you.


When I back home
you always tell "Welcome Home"
with smiling face.
 
When I fail,when I feel sad,
When I feel sick, you always with me
and hug me, kiss me and make me healthy.

I don't want to forget you until dying.
I will protect the photo of you taken with my eyes
without disappearing.
I want love until dying.

This is it. So how is my Japanese Song. Send your feedback through comments or email .

Cheers
saravanan(サラヴァナン)

No comments:

Post a Comment